24-09-2017@22:57:06 GMTچطور از black berry world نرم افزار دانلود کنم ؟ دانلود آهنگ تركي شهروز حبیبی با نام سوسوز بالام اصغر دانلود آهنگ ترکی جدید شهروز حبیبی نام سوسوز بالام اصغر زنگ خور و آهنگ sms اورجینال گوشی ios apple | دانلود های دانلود مداحی حسین شریفی زیر بارون دانلود ویدیو زیربارون آسمون همیشه غربیت داره دانلود زیربارون بری علقمه-خیلی سوزناك دانلود آهنگ جدید گروه سرود آباده - رضا رضا | به موزیک چهارده اثر ماندگار موسیقی در ارادت به امام رئوف(علیه السلام)+نماهنگ و شعر نوحه ها و سروده‌های عاشورایی - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان|TABNAK حبیب با ضجه های همسرش به خاک سپرده شد/تصاویری دردناک از لحظات به خاک سپردن حبیب؛ وقتی همه مرد تنهای شب شدند/گزارش اختصاصی شبکه تی وی پلاس | تی وی پلاس اولین مجله ویدئویی ایران بازیابی رمز ورود به سیستم گلستان آموزش تصویری نحوه مشاهده نمرات در سیستم گلستان پیام نور - اخبار پیام نور دانلود آهنگ جدید محسن لرستانی ویژه محرم رابطه نظم و انضباط با نشاط و موفقیت/ وصیت امام علی (ع) به فرزندانش درباره نظم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency مصوبه شورای ترافیک در خصوص مدارس غیر دولتی همدان اجرا شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency 10درس بزرگ از دانشمند بزرگ آلبرت انیشتین - مقایسه مدارس ژاپن با مدارس ایران - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان|TABNAK *شب نهم محرم ۹۱ (تاسوعای حسینی) – حاج محمود کریمی* *فایل صوتی مراسم عزاداری ... دانلود تاپ فارم Top Farm 42.0.4943-ETC بازی آنلاین بهترین مزرعه اندروید دانلود بازی مزرعه سبز 3 - Green Farm 3 v4.0.6 اندروید - همراه نسخه مود دانلود بازی FarmVille 2: Country Escape برای اندروید + پول بی نهایت دانلود زیرنویس فارسی فیلم London Has Fallen 2016 | ایران ساب دانلود رایگان موبوگرام نسخه اندروید ورژن T4.2.1-M10.0 | پی سی پلاس دانلود نوحه محمدحسین شفیعی عمه این کیه - دانلود آهنگ جدید عمه این کیه رو نیزه قران میخونه سوسن *شب نهم محرم ۹۱ (تاسوعای حسینی) – حاج محمود کریمی* *فایل صوتی مراسم عزاداری ... پارس ها رمان مطالب ابر خواندن رمان جــاذبـــه دانلودرمان مسلخ چشمان او Archives - نگاه دانلود مجموعه رمان - Android Apps on Google Play مداحی آذری/محمد باقرمنصوری/اردبیل فیلم باز خوانی موسیقی مذهبی غریبانه کویتی پور با هنرمندی مطلق ( آپارات ) - سرزه کیلیپ فیلم یاران چه غریبانه کویتی پور خنده دار +( آپارات ) پخش - سرزه دانلود تلگرام با لینک مستقیم بایگانی - ایرانروید | دانلود رایگان نرم افزار و بازی اندروید برنامه تلگرام برای جاوا و سیمین | دانلود های دانلود تلگرام جاوا | عکس تلگرام متن آهنگ به کی پز میدی هوروش بند + پخش آنلاین | ترانه یاب دانلود آهنگ جدید هوروش بند - به کی پز میدی | به موزیک دانلود آهنگ جدید هوروش باند به نام به کی پز میدی - پردیس موزیک دانلود آهنگ جدید هوروش باند به کی پز میدی مبلمان اتاق کودک و نوجوان آپادانا وااای ... چی بخرم؟ ... دیر شد ...!!! صفحه 4 | تبادل نظر نی نی سایت سرویس نوزاد نوجوان مدل آنجل ANJEL بامبینو لوستر و آباژور فوق العاده خوشکل برای اتاق کودک و نوجوان | تبادل نظر نی نی سایت سرویس نوزاد نوجوان مدل ونوس VENOOS بامبینو خرید اینترنتی کالاهای تخت خواب کودک - خوگر روز پزشک و بزرگداشت بوعلی سینا گرامی باد. - پایگاه اطلاع رسانی، خبر، تحلیلی پزشکی ورزشی ایران بوعلی سینا | پایگاه اطلاع رسانی لیسه عالی خصوصی رضوان مخازن پتروشیمی بوعلی سینا در حال تخلیه است یکم شهریور ، زاد روز حکیم بوعلی سینا و روز پزشکبر تمامی پزشکان دلسوز و زحمتکش مبارک باد - معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ژورنال انواع مدلهای یقه و آستین با الگو - زیباکده مدل هایی متنوع و خاص برای آستین آموزش رسم الگوی 4 نوع آستین - شبکه‌ما دانلود موزیک ویدیو Ebru Gundes به نام Cingenem کتاب نقاشی ایران از دیرباز تا امروز:رویین پاکباز | شهر کتاب آنلاین دانلود کتاب نقاشی ایرانی از دیرباز تا کنون کتاب دايره المعارف هنر اثر رويين پاکباز فروشگاه اینترنتی فیلم: جنگ سگ ها در افغانستان (12+) کلیپ جنگ سگ تایبادی از جنگجوترین و بزرگترین نژادهای سگ در دنیا آوای انتظار همراه اول محمود کریمی دانلود مداحی مي زنم دم ز علمدار رشيد حرم عشق از محمود کریمی با لینک مستقیم کد آهنگ پیشواز محرم برای همراه اول آوای انتظار های همراه اول مداحی کریمی - نمکستان کد آوای انتظار همراه اول ویژه محرم 92 دانلود مداحی اباالفضل باوفا علمدار لشکرم - حاج محمود کریمی | پایگاه اینترنتی دی ال سل مداحی لری با نوای سید علی موسوی سومی مشترک بانوان کبدی کار قزوین در کرج آغاز جلسه شورای عالی کار برای ترمیم و افزایش مزد 96 | خبرگزاری ایلنا آموزش تصویری نحوه مشاهده نمرات در سیستم گلستان پیام نور - اخبار پیام نور جزوه ریاضی مهندسی دکتر بیژن طائری | دانلود رایگان کتاب دانلود رایگان حل المسائل ریاضی مهندسی آموزش ریاضی مهندسی بایگانی بوکلت دانلود دانلود رایگان کتاب ریاضی مهندسی برق | لایو آموز- کلاس آنلاین و فیلم- کنکور ارشد برق و کامپیوتر دانلود کتاب بیژن و منیژه - مهناز طاهری - کتابراه دانلود کتاب ریاضیات مهندسی شیدفر به همراه حل تمرین دانلود رایگان کتاب ریاضی عالی مهندسی شیدفر به همراه حل المسائل (مهندس حسن فراهانی) | قالب وبلاگ دانلود نرم افزار نیروی انسانی بسیج دانلود رایگان نرم افزار نیروی انسانی بسیج افتتاح کانال رسمی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در نرم افزار پیام رسان سروش نرم افزار مدیریت پایگاه بسیج طریق | آرمانت آموزش نرم افزار های مدیریتی - موسسه آموزشی نوین | آموزش آماری | پایان نامه نویسی و مدیریتی 25 حرفه در فنی و حرفه ای شوش آموزش داده شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency بررسی دوباره ایجاد فضای سبز در حریم شوش توسط سازمان میراث فرهنگی | خبرگزاری ایلنا دستگیری سارق حرفه ای با 12 فقره سرقت در شوش حاشیه های سفر استاندار خوزستان به شهرستان شوش مران یک دم ساربان اشتر ناقه ی زینب مانده اندر گل دانلود ویدیو مران یک دم٬ساربان اُشتر- حاج اصغر سعیدمنش سید جواد مران یک دم ساربان اشتر مران یک دم٬ساربان اُشتر حاج اصغر سعیدمنش دانلود مداحی روضه ساربان ويکی شيعه نوحه مران یکدم ساربان اشتر دانلود نوحه دل دل تو رو میخواد چه جوری حرمت بیاد - صاحب کربلایی جواد مقدم | کربلایی جواد مقدم-مدافعان حرم کرمانشاه تیر 93 - کربلایی جواد مقدم دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی بنام دل ای دل
این صفحه شما را به مطلب زیر هدایت می‌کند:

معرفی و تجربه رانندگی سایپا تیبا در ایران و فیلم تست ، نقد و بررسی در روسیه + مشخصات فنی

برای مشاهده مطلب فوق، از لینک مقابل استفاده نمایید: معرفی و تجربه رانندگی سایپا تیبا در ایران و فیلم تست ، نقد و بررسی در روسیه + مشخصات فنی
این مطلب در وبسایت www.cargeek.ir منتشر شده است و «مجله برنا»‌ در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد. بیشتر بدانید
با عنایت به اینکه سایت «مجله برنا» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)
2017-09-24@22:57:06 GMT معرفی و تجربه رانندگی سایپا تیبا در ایران و فیلم تست ، نقد و بررسی در روسیه + مشخصات فنی

کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : براساس خودرو جستجو کنید : انتخاب خودرو :انواع کامیونانواع اتوبوسام.جی M.Gام.وی.ام M.V.Mآریسانآریوآوانتهبرلیانسبسترنبنزپرایدپژو 206پژو 207پژو 405پژو 407پژو RDپژو پارسپیکانپیکانتندر90تیباجکجیپجیلیچانگان CS35چانگان EADOچریداستردانگ فنگدنارانارونیزریوزانتیاساندروسایناسراتوسمندسورنسوزوکی کیزاشیسوزوکی گرندویتاراسیتروئن C5قشقاییکپچرکیاگللنسرلیفانماکسیمامزدا3مزدا323مگانمورانوموسوموتورسیکلتنیسان پاترولنیسان پیکاپهایماهیوندایوانت پیکانوانت نیسان (زامیاد) براساس مبحث جستجو کنید : انتخاب موضوع/مبحث :اتوبوساستارتاستپرموتوراکسلاگزوزامدادخودروانژکتورایساکوایموبیلایزرآلترناتور و دینامآموزش برق خودروآموزش مکانیک خودروآیرودینامیکباطریپلوسپلیسپنوماتیکتجهیزات و نقشه های الکتریکیترموستاتتزئینات خودروتسمهتعریف کلید و ریموتتعمیر ECUتقویت و تیونینگتهویه (کولر و بخاری)توربوشارژر و سوپرشارژرچرخ و لاستیکخرید و وارداتدرگدریفتدوگانه سوزدیاگدیزلرانندگیرنگ و پولیشروغنسنسورها و عملگرهاسوخت رسانیسیستم انتقال قدرتسیستم ترمزسیستم تعلیق و فنرسیستم جرقهسیستم خنک کاری و رادیاتورشاسیشبیه سازصافکاری و تعمیرات بدنهصوتی و تصویریطراحی خودروعیب یابیفرمانفیلترکاتالیستکاربراتورکامیونکتابکلاچکنیسترکیلومترگیربکسگیربکس BEگیربکس اتوماتیکلامپ و چراغمالتی پلکسمسابقاتمعلولینموتور EF7موتور TU3موتور TU5موتور XU7موتورسیکلتناس NOSنظامیهندلینگهیبریدهیدرولیک

 

جستجو در کارگیک شما اینجا هستید:   معرفی و تجربه رانندگی سایپا تیبا در ایران و فیلم تست ، نقد و بررسی در روسیه + مشخصات فنی معرفی و تجربه رانندگی سایپا تیبا در ایران و فیلم تست ، نقد و بررسی در روسیه + مشخصات فنی توضیحات دسته: 000s2sdefault

مقدمه و معرفی سایپا تیبا

اگر بخواهیم بازار خودروهای موجود در کشورمان را از نظر در دسترس بودن برای عموم بررسی کنیم، رنج قیمتی زیر 25 میلیون تومان یکی از پررونق‌ترین بازارهاست چرا که اکثریت افراد توان خرید در این سطح را دارند و حتی برخی از طبقه مرفه‌تر هم برای ماشین دوم و به اصطلاح دم‌دستی بعضاً گذرشان به این بازار می‌افتد. اما متاسفانه در کشور عزیز ما این رده‌ی قیمتی در عین حال که بسیار پر رونق و پر مشتری است، یکی از کم تنوع‌ترین بازارها نیز به حساب می‌آید و برای خرید خودروی صفر کیلومتر در این رنج، جز چند انتخاب محدود گزینه زیادی در دسترس نیست.

معرفی ،نقد و بررسی سایپا تیبا در روسیه

یکی از این گزینه‌های محدود که با قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان قابل خریداریست، تیبا نام دارد. خودرویی که توسط یکی از دو غول تولید و مونتاژ خودرو ایران یعنی سایپا چند سالی است قدم به خیابان‌های کشورمان گذاشته و احتمالاً همه هموطنان از دور یا نزدیک با این سدان کوچک شهری ملاقاتی داشته‌اند. اتومبیلی که در ابتدا با انتقادات نسبتاً زیادی روبرو شد اما در بازار تشنه‌ی تنوع خودروهای ارزان قیمت، خیلی زود جایگاهش را در میان مردم پیدا کرده و با قیمت نسبتاً مناسب توانسته به موفقیت خوبی در فروش دست پیدا کند.

نگاهی کلی به پروژه تیبا

بر خلاف شعار تبلیغاتی "زیبای ایرانی" که زمانی برای این اتومبیل انتخاب شده بود، تیبا نه خیلی زیباست و نه کاملاً ایرانی! البته با داشتن رقبایی مثل ام‌وی‌ام 110 و پراید، طراحی تیبا قابل قبول است و در نمونه‌ی هاچ‌بک حتی جذابیت‌هایی هم دارد (هرچند مدل هاچ‌بک از نظر قیمتی از رنج خودروهای زیر 25 میلیون خارج می‌شود) اما در کل سخت است که بخواهیم یکی از ویژگی‌های بارز تیبا را زیبایی‌اش بدانیم!

منظور از بیان 100 درصد ایرانی نبودن این اتومبیل هم نادیده گرفتن زحمات مهندسین هموطن در پروژه‌ی تیبا نبوده و هدف صرفاً یادآوری این واقعیت است که قطعات و همکاری نسبتاً زیادی از کشورهای صاحب دانش خودرو و سایر اتومبیل‌ها در تیبا به کار رفته که صد البته در صورت استفاده‌ی مناسب از این قبیل موقعیت‌ها می‌توان در جهت ارتقاء سطح کیفی خودرو و دانش فنی مهندسین کشور بهره جست.

طراحی سایپا تیبا

طراحی این اتومبیل توسط گروه ایتالیایی بنام (IET) بهمراه گروه آنجلینی دیزاین و طراح معروف آن (هارادا) با همکاری مهندسین ایرانی تیم طراحی سایپا صورت گرفته. در نمای جلو سعی شده با استفاده از خطوط برجسته‌ی روی کاپوت و طراحی خاص چراغ‌ها اتومبیل لوکس‌تر از چیزی که هست نشان داده شود اما جلو پنجره و سپر بسیار ساده، تیبا را از رسیدن به این هدف بازداشته است! خطوط کناری روی گلگیرهای جلو و عقب تا حدودی از سادگی نمای جانبی کاسته ولی طراحی آیینه‌ها و سپر عقب چنگی به دل نمی‌زند. از نمای پشت شباهت‌های کلی با مزدا 323 احساس می‌شود اما با توجه به کوچک‌تر بودن سایز تیبا و تفاوت در سایر جزئیات، علیرغم شباهتی که دارد هرگز به جذابیت مزدا نرسیده است.

در داخل کابین نیز خلاقیت خاصی به چشم نمی‌آید و با طرحی بی‌روح و بسیار ساده روبرو هستیم. خط پایینی داشبورد با انحنایی قرینه به کنسول میانی پیوسته و در آنجا کلید‌هایی بزرگ (از جمله فلاشر) خودنمایی می‌کنند. فرمان در نهایت سادگی طراحی شده و خطوط داشبورد که با هدف چشم نوازی بیشتر شکل گرفته‌اند، چندان جذاب به نظر نمی‌آیند! در طراحی داخلی تیبا هر چند دادن نمره یکسان با پراید بی‌انصافی است اما از آن برتری که انتظار داشتیم هم خبری نبود. پایین بودن کیفیت مواد اولیه استفاده شده برای داشبورد نیز در کاهش زیبایی آن بی تاثیر نبوده است به شکلی که حتی قبل از لمس داخل درب‌ها و داشبورد می‌توان به جنس خشک و نامرغوب آن پی‌برد.

علیرغم تمام این صحبت‌ها با یادآوری قیمت پرداخت شده برای این محصول سطح توقع خود را پایین آورده و در نتیجه نکات مثبتی مثل بی‌سر و صدا بودن داشبورد بعد از 20 هزار کیلومتر کارکرد و صندلی‌هایی که بدن را بخوبی در بر گرفته، بیشتر نظرمان را جلب می‌کند.

ابعاد این سدان کوچک در طول 4105، عرض 1641 و ارتفاع 1484 میلیمتر می‌باشد که در مقایسه با پراید کمی کشیده‌تر، پهن‌تر و دارای ارتفاع بیشتر است. رینگ‌های تیبای مورد تست از نوع 14 اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های پهن‌تر (14/60/195) بودند اما تیبا در مدل‌های پایه با رینگ فولادی 13 اینچی و لاستیک‌هایی به پهنای 175 و فاق 70 در دسترس است. بد نیست بدانید در ساخت این خودرو جهت کاهش هزینه‌ی تولید به غیر از قطعات مشترک فراوان با پراید، از ریو و حتی تندر 90 هم استفاده شده. به عنوان مثال محورهای تیبا از خودرو ریو با کاهش 70 میلیمتری طول شاسی برگفته شده است.

تعلیق و جلوبندی تیبا :

سیستم تعلیق جلو تیبا از گونه مکفرسون و کاملاً مشابه ریو است. این سیستم نسبت به تعلیق پراید از پایداری و عملکرد بهتری برخودار است و بر خلاف پراید، میل موج گیر و میل کششی به صورت مستقل از هم می باشند. قطعات زیادی از تعلیق و اکسل جلو تیبا با ریو مشترک است که از این جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- کمک فنرها (Dampers)
- اتصالات لاستیکی و بوشهای تعلیق (Rubber Mountings and Bushes)
- طبق (Control Arm)
- توپی (Hub)
- بلبرینگ ها (Bearings)
- رینگ و تایر (wheel and Tires)
- میله کششی (Tension Rod)

قطعاتی از تعلیق تیبا نیز کاملاً شبیه ریو است ؛اما به دلیل تفاوت جزئی امکان جایگزینی با یکدیگر را ندارند که از این جمله میتوان موارد زیر را نام برد:

- میل موج گیر (Stabilizer)
-سگدست (knuckle)
- فنر (Coil Spring)

سیستم تعلیق و اکسل عقب نیز از نوع تیر پیچشی نیمه مستقل semi-independent و مشابه اکسل عقب خودروهای تندر، دوو سیلو وپراید... می باشد؛ ضمن اینکه قطعات ریو در قسمت هایی از آن دیده می شود.

پیشرانه و موتور سایپا تیبا

موتور تیبا در واقع همان موتور 8 سوپاپ تنفس طبیعی پراید بوده که توسط مگاموتور با همکاری شرکت FEV آلمان دست خوش تغییراتی از قبیل افزایش حجم از 1323 به 1503 سی‌سی و تغییر در نسبت تراکم شد تا بتواند قدرتی معادل 80 اسب‌بخار تولید کند که این رقم 17 اسب از موتور پراید بالاتر می‌باشد (البته به نظر می‌آید موتور پراید و تیبا بعد از بهینه‌سازی مجدد به ترتیب دارای 69 و 87 اسب‌بخار شده‌اند). همچنین با ارتقاء صورت گرفته گشتاور نیز نسبت به قبل با افزایش حدود 18 درصدی مواجه شده و از 106 به 126 نیوتن متر رسیده است. این تغییرات در کنار جعبه دنده بهینه شده و تغییرات در ضرایب گیربکس، تیبا را علیرغم وزن بیشترش نسبت به پراید (حدود 80 کیلوگرم) از نظر شتابگیری و سرعت در موقعیتی بهتر قرار می‌دهد و از این لحاظ راننده حداقل برای استفاده شهری از واکنش پدال گاز رضایت کافی خواهد داشت. ضمناً استاندارد زیست محیطی مسافر امروز ما یورو 4 بوده که برای دوستداران محیط زیست هم خبر خوبی به حساب می‌آید.

درقسمت موتور و گیربکس، این خودرو تماماً مدیون پراید است. موتور این خودرو، تقویت شده موتور پراید در شرکت FEV آلمان می باشد. با همکاری این شرکت، حجم موتور پراید از ۱۳۰۰ سی سی به ۱۵۰۰ سی سی و نسبت تراکم آن، از ۸/۵ به ۹/۷ افزایش یافته است و حداکثر توان آن به ۸۰ اسب بخاررسیده است که توان خروجی پایینی برای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی می باشد. این موتور توانسته است استاندارد آلایندگی یورو۳ را از آن خود کند. اما پس از تقویت موتور، سیستم انتقال قدرت پراید، توان مقاومت در برابر نیروی جدید موتور را نداشت. بنابراین، دنده دو گیربکس پراید را تغییر و فنر کلاچ را تقویت کردند. به همین دلیل سیستم کلاچ آن از پراید سفت تر می باشد.

خوب تا همین جای کار به نظر می‌رسد پرداخت حدود 3 تا 4 میلیون تومان پول بیشتر برای خودرویی که از بسیاری جهات (چه ظاهری و چه فنی) نسبت به پراید بهبود یافته منطقی و معقولانه است. حال ببینیم درادامه بررسی نیز این خودروی ارزان قیمت ارزش در برابر بهای پرداختی را نسبت به سایر رقبا به رخ خواهد کشید یا خیر.

تجهیزات رفاهی و ایمنی سایپا تیبا سیستم ترمز تیبا سیستم ترمز این خودرو مشابه سیستم ترمز ریو است که در این زمینه نیز از شرکت بوش آلمان کمک گرفته شده است.

از خودرویی در این سطح انتظار امکانات لوکس و رفاهی زیادی نداریم و شاید همین تجهیزات معمولی و بعضاً ابتدایی مثل کیسه هوای سرنشین و راننده، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، ترمز ABS، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، پخش MP3 و شیشه‌های برقی جلو برای این قیمت به نوعی غنیمت محسوب شود!

هرچند علاوه بر این موارد آپشن‌هایی از قبیل آیینه‌های برقی، شیشه برقی عقب، کیت گازسوز و ... هم در لیست تجهیزات اختیاری در ازای پرداخت پول بیشتر قابل سفارش است و می‌توان کمی به تجهیزات استاندارد تیبا اضافه نمود.

تجربه رانندگی با سایپا تیبا

پشت فرمان سایپا تیبا همان حس خودروی ارزان قیمت و اقتصادی که انتظار داریم برایمان تداعی می‌شود، هیچ قطعه با کیفیت یا طراحی زیبا وجود ندارد که شما را غافلگیر کند، اما همین که در اتومبیلی هستیم که نام ارزان‌ترین خودرو کشور را به دوش نمی‌کشد و یک پله از آن بالاتر است، کمی به اعتماد به نفسمان افزوده و سعی می‌کنیم با دید مثبت بررسی را ادامه دهیم. کیفیت مونتاژ بی‌نقص نیست و در صورت دقت بیشتر در مونتاژ و افزایش کیفیت قطعات تیبا می‌تواند موفقیتی بیش از پیش را در بازار تجربه کند.

صندلی‌ها کمی سفت هستند اما حداقل برای سرنشینان جلو به خوبی طراحی شده چرا که کناره‌های بدن را در بر می‌گیرند و فاصله‌ی سر تا سقف هم مناسب است. اما در صندلی‌های عقب سرنشینان راحتی نفرات جلویی را نخواهد داشت و برای افراد قد بلند ارتفاع کم سقف آزار دهنده می‌باشد. البته در خودروی مورد آزمایش استفاده از روکش مناسب کمی از سفتی صندلی‌ها کاسته است.

موتور را روشن کرده و شروع به حرکت می‌کنیم، دنده‌ها تقریبا نرم تعویض می‌شوند، صدای موتور تیبا زیاد و در دورهای بالا با خشونت به داخل کابین نفوذ می‌کند. حتی اضافه شدن نمد زیر کاپوت هم خیلی به درمان این قضیه کمک نکرده است. معمولاً استفاده از پلاستیک خشک در داخل کابین باعث به صدا افتادن زود هنگام داشبورد می‌شود ولی تا اینجای کار بعد از یک سال و نیم و 20 هزار کیلومتر کارکرد صدای اضافه‌ای از آن به گوش نمی‌رسد و به نظر قطعات داشبورد به خوبی سر جایشان فیکس شده‌اند. ستون A یا همان ستون جلویی کمی پهن است و زاویه دید را محدود نموده ولی به نظر می‌رسد این کار با هدف افزایش ایمنی این قسمت (حداقل نسبت به پراید) طراحی شده و در این صورت باید گفت علیرغم کاهش دید ارزشش را دارد. فرمان تقریباً کوچک و خوش دست است اما شعاع چرخش تیبا کمی زیاد به نظر می‌آید و علیرغم جثه‌ی کوچکش قدرت مانور مناسبی به هنگام دور زدن در کوچه‌های باریک ندارد.

کمی پدال گاز را فشرده تا موتور 1.5 لیتری این اتومبیل کوچک توانایی واقعی‌اش را به ما نشان دهد. شاید ظاهر تیبا نشان ندهد ولی موتور 80 اسبی (بر اساس منابع جدیدتر 87 اسبی) آن حتی از خودروهایی مثل 206 تیپ 2 و دوو سیلو قوی‌تر است و با توجه به وزن نه چندان زیاد باید شتابگیری چشمگیری داشته باشد اما با فشردن پدال گاز شتابی معمولی را تجربه کردیم که هرچند از پراید بهتر بود اما به میزان توقع ما هم نرسید. در استفاده از کولر بدلیل همین موتور نسبتاً قوی افت توان کمتری حس می‌شود و در سرعت‌های بالای 100 هم هر چند پیوسته از شتاب کاسته شده و سواری‌اش به شکلی است که در سرعت‌های بالا حس امنیت به سرنشین القا نمی‌کند اما با توجه به قیمت و کلاس این خودرو، توانایی حرکتی قابل قبول است.

ابعاد کوچک تیبا برای رانندگی در شهرهای شلوغ که در آن معضل جای پارک از دغدغه‌های هر راننده‌ای محسوب می‌شود، مناسب است و همچنین ارتفاع زیاد و سیستم تعلیق نسبتاً نرمش برای کشور پر دست انداز ایران نکته‌ی مثبتی به حساب می‌آید اما نباید توقع تعادل و هندلینگ بالا از این خودرو یک تُنی داشته باشید. در یک نگاه کلی به سیستم تعلیق با اینکه با حالت ایده‌آل فاصله دارد اما تفاوت با پراید کاملاً مشخص است، ضربه‌ها را بهتر جذب کرده و سرنشینان حس راحتی بیشتری در عبور از دست‌اندازها خواهند داشت.

ترمزهای این آهوی رام شده که در جلو از نوع دیسکی، عقب کاسه‌ای و مجهز به سیستم ضد قفل هستند عملکردی معمولی دارند که در مقایسه با رقبای قیمتی قابل قبول است اما نباید از چاشنی احتیاط غافل شد.

برای فردی که به دنبال یک اتومبیل ارزان قیمت و اقتصادی است مصرف سوخت پایین همواره یکی از فاکتورهای اساسی بوده و براساس رقم اعلامی کارخانه (یعنی 6.7 تا 7 لیتر در صد کیلومتر برای سیکل ترکیبی)، تیبا علیرغم موتور بزرگتر و وزن سنگین‌تر از نظر مصرف سوخت تفاوت چندانی با برادر ضعیف‌ترش نداشته که این رقم هر چند از استانداردهای جهانی برای یک اتومبیل کوچک شهری فاصله دارد اما نسبت به پراید و چندین اسب اضافه‌ای که افسارشان اینجا در دستان شماست، مناسب است.

البته در همین چند ساعت تست، به نظر مصرف سوخت تیبا بسیار بالاتر از رقم اعلامی بود که بخش زیادی از آن بدلیل کیفیت پایین سوخت استفاده شده و توقف‌ها و شتابگیری‌های متعدد جهت انجام آزمایشات قابل درک است. با توجه به ظرفیت باک 41 لیتری و میزان مصرف خارج از شهر، در صورت رانندگی کم تنش در سفر تا حدود 700 کیلومتر نیازی به سوخت‌گیری مجدد نخواهید داشت.

شاید برای یک اتومبیلی در این سایز، فضای صندوق عقب از اولویت‌ها نباشد و توقع زیادی هم از این قبیل خودورها نرود ولی برای مردم ایران که علاقه‌ی زیادی به سفر با خودروی شخصی دارند این مورد چندان هم کم اهمیت نیست، در این خصوص با توجه به ابعاد خودرو و میزان توقع ما حجم صندوق عقب مناسب است و به اصطلاح کار را راه می‌اندازد.

در مورد هزینه نگهداری تیبا چه از نظر ظاهری و بدنه و چه فنی (مگر در قطعات مشترک) هنوز قیمت‌ها به خوبی پراید نیست اما به نظر می‌آید در آینده و با افزایش تولید، تفاوت قیمت قطعات با پراید کمتر شود.

سخن آخر درباره سایپا تیبا

مشخصاً در پروژه تیبا اصل بر این بوده که بدون فاصله گرفتن زیاد از قیمت پراید، خودرویی کمی زیباتر، ایمن‌تر، راحت‌تر و قوی‌تر تولید شود و باید اعتراف کنیم سایپا تا حدود زیادی در رسیدن به این هدف موفق بوده و به نظر می‌آید برای کسی که اتومبیلی با استاندارد کمی بالاتر از پراید را می‌پسندد، پرداخت حدود 3 تا 4 میلیون وجه اضافه و خرید این اتومبیل، کاملاً به صرفه است.

اما در مورد مدل هاچ‌بک یعنی تیبا 2 داستان شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. شاید نبود تنوع در میان هاچ‌بک‌های جوان‌پسند ارزان قیمت باعث شده این اتومبیل به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کند اما واقعیت این است که مدل هاچ‌بک با قیمتی بسیار نزدیک به قیمت سمند SE (با بدنه بزرگتر، موتور قوی‌تر و کلاسی متفاوت) از رنج قیمتی معقولانه‌ی خود فاصله گرفته و همین مسئله باعث شده بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک در انتخاب این اتومبیل دچار تردید شوند.

شاید با ایجاد اختلاف قیمت بین این خودروها (که امیدواریم با کاهش قیمت تیبا 2 همراه باشد و نه افزایش قیمت پژو و سمند!) خرید تیبا هاچ‌بک نیز مثل نمونه‌ی صندوقدار توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده تا تعداد بیشتری از مردم بخصوص جوانان و خانم‌ها که مشتریان اصلی اتومبیل‌های هاچ‌بک می‌باشند را برای خرید ترغیب نماید.

مشخصات تولید کننده کارخانه تولید کننده سایپا کشور تولید کننده ایران نام و مدل اتومبیل تیبا  شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک مشخصات فنی بدنه کلاس بدنه سدان کلاس اتومبیل B Segment ابعاد   وزن 1027 کیلوگرم تعداد فضای سرنشینان 5 ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 175/70 R 13 ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 175/70 R 13 مشخصات فنی موتور حجم موتور 1497 cc نوع موتور بنزین سوز تعداد سیلندرها 4 تعداد سوپاپ ها 8 آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم محل قرار گیری موتور موتور جلو سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای ظرفیت باک 37 لیتر حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 80 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 126 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 53.3 اسب بخار به لیتر مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی تعداد دنده (جلو) 5 محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو سیستم ترمزها نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای سیستم تعلیق و فرمان نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ تعلیق جلو مک فرسون تعلیق عقب نیمه مستقل کمک فنرهای جلو هیدرولیکی کمک فنرهای عقب هیدرولیکی نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی عملکرد اتومبیل حداکثر سرعت 0 کیلومتر بر ساعت شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 0 ثانیه مصرف سوخت شهری 9.6 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت جاده ایی 5.6 لیتر در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.1 لیتر در 100 کیلومتر استاندارد آلایندگی یورو 4 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP     امکانات رفاهی و آپشن ها کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS سیستم های امنیتی و حفاظتی دنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی سیستم های سقف   سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب به همراه چراغ سوم ترمز سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور سیستم های کمک رانندگی  

منابع:
-
-

000s2sdefault

دیدگاه‌ها +4 ايراني 1395-01-15 16:49 اطلاعات خيلي خوبي بود ممنون +3 بهروز خجسته 1395-03-08 19:19 گریبوکس جدید و قدیم تیبا چه تفاوتی با هم دارند؟ +1 محمود 1395-04-25 00:51 بسیار بسیار عالی کامل دقیق و درست دروود بر شما تمام سوالات ذهنم درمورد تیبا پاسخ داده شد مرسی از اطلاعات خوب شما فقط درمورد موتور جدید M15 تیبا نیز مطالبی انتشار بدید ممنونم پاینده باشید +2 ب 1395-05-03 00:22 درو برشما اطلاعات خوبی بود -1 پیمان 1395-05-17 17:46 ,با تشکر از اطلاعات بسیار کامل
من تمامی سوالات ذهنم پاسخ داده شد،ومرا برای فروش سمندم وخرید یک تیبای صفر ترغیب کرد...
فقط یه سوال آیا در پشت صندلی های عقب باند ضبط دارد؟ +2 حسین 1395-06-12 23:40 به نقل از پیمان:,با تشکر از اطلاعات بسیار کامل
من تمامی سوالات ذهنم پاسخ داده شد،ومرا برای فروش سمندم وخرید یک تیبای صفر ترغیب کرد...
فقط یه سوال آیا در پشت صندلی های عقب باند ضبط دارد؟
بله +1 حسن 1395-06-24 21:22 سلام
می بخشید، واحد پول грн نشان داده شده در فیلم معرفی پراید مربوط به کشور اکراین است و نه روسیه و با این قیمت های معرفی شده در فیلم و با نرخ های کنونی برابری ارز، معادل آن قیمت های اعلام شده 9 تا 10 میلیون به پول ایران است! +1 احمد 1395-10-01 14:03 من حدود سه سال است که تیبا 1 دارم. و خیلی ازش راضی هستم. نسبت به پراید ارزش خرید داره واقعا. تو شتاب هم اصلا کم نمیاره. 0 آرزو 1395-12-18 08:31 اصلا نخرید
من تیبا هاچ بک 94 دارم و صفر خریدم
از لحظه ای که خرید تا الان همش خرابه اصلا اصلا خریدش رو توصیه نمی کنم
قفل مرکزی، سنسور سوپاپ ، سنسور اکسیژن ، باک بنزین، رادیات، استپر موتور، ایربگ راننده، انژکتور، دیسک و صفحه و ... خراب بوده و همچنان هم مشکل داره نوشتن دیدگاه

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

مطالب مرتبط بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف تبلیغ پراید 131 ، سایپا اسطوره اعتماد به نفس تبلیغ پراید سایپا 141 معرفی و بررسی چانگان CS35 به همراه تجربه رانندگی با چانگان CS35 (محصول جدید سایپا) در ایران ، ویدئوهای تست و تیزرهای تبلیغاتی راهنمای تعمیرات موتور زانتیا (خانواده XU مشترک با پارس ELX) از اداره فنی و مهندسی سایپا یدک راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه موتور کیا ریو از سایپا یدک (موتور A5D) راهنمای سرویس عمومی سیتروئن زانتیا راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تهویه مطبوع زانتیا جدول گشتاورهای لازم پیچ و مهره ها در تعمیرات خودروهای پراید راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم هیدرولیک زانتیا راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید آموزش تعویض تیغه برف پاک کن عقب سایپا ۱۱۱ فهرست عملیات سرویس های اولیه و سرویس های دوره ای سایپا پراید معرفی ، عیب یابی و دستورالعمل تعویض قطعات استارتر سایپا پراید راهنمای تعمیرات سیستم های الکتریکی سایپا پراید مقایسه تویوتا یاریس و سایپا تیبا راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم مدارات الکتریکی کیا ریو ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا جزوه راهنمای تعمیر موتور پراید X100 دستورالعمل تعویض طبق تعلیق پراید راهنمای عیب یابی و تعمیرات سیستم سوخت رسانی زیمنس یورو 4 (Saipa X100) راهنمای تعمیرات CNG انژکتوری زیمنس جدید پراید راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا 111 راهنمای تعمیرات سیستم سوخت رسانی کاربراتور مجهز به CLC پراید معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید (مدل کیا و ساژم) آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو راهنمای تعمیرات سیستم ترمز ABS پراید آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K دستورالعمل عیب یابی و تعویض قطعه مقاومت فن مجموعه فن دو دور پراید روش تنظیم موتور پراید کاربراتور نقشه های سیم کشی پراید (ECUهای ساژم،زیمنس و زیمنس2گانه بای فیول) + نقشه فن 2دور و سیستم ضدسرقت والئو و زیمنس راهنمای کامل نقشه های سیم کشی پراید راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا131 (پراید صندوق دار) + نقشه ها راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا 132 + نقشه ها کتاب لیست و مشخصات کامل قطعات یدکی خودرو رونیز راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی تیبا + نقشه ها راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع سایپا تیبا راهنمای عیب یابی تجهیزات الکتریکی و ایموبیلایزر ریو راهنمای تعمیرات و عیب یابی موتور M13 یورو4 (موتورجدید) سایپا پراید راهنمای تعمیرات بدنه و تزئینات پراید (نسخه سایپا نمایندگی های خارجی) راهنمای تعمیرات مدارات الکتریکی وانت شوکا راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه اکسل جلو سایپا تیبا عیب یابی و نقشه سیستم ایموبیلایزر ضدسرقت Bosch سایپا آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک راهنمای تعمیرات سیستم ترمز پراید دفترچه راهنمای خودرو سایپا آریو (S300) دفترچه راهنمای خودروهای H220 و H230 سایپا دفترچه راهنمای خودرو برلیانس H330 سایپا پیشنهاد سردبیر

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست. اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.

بروبالا

خودروهای نسل جدید بورگوارد در راه ایران گروه صنعتی بورگوارد از مدل مفهومی خودروی جدید ایزابلا و شاسی بلندهای اسپرت و الکتریکی خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می کند. کانسپت جدید بورگوارد با الهام از مدل بسیار موفق ایزابلا تولید شده که در سال های 1954 تا 1961 با فروش بیش از 200 هزار دستگاه یکی از پرفروش ترین محصولات این خودروساز آلمانی بوده است.
خودروهای نسل جدید بورگوارد در راه ایران گروه صنعتی بورگوارد از مدل مفهومی خودروی جدید ایزابلا و شاسی بلندهای اسپرت و الکتریکی خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می کند. کانسپت جدید بورگوارد با الهام از مدل بسیار موفق ایزابلا تولید شده که در سال های 1954 تا 1961 با فروش بیش از 200 هزار دستگاه یکی از پرفروش ترین محصولات این خودروساز آلمانی بوده است.
متن ادبی درباره محرم محرم نخستین ماه از ماه های دوازده گانه قمری و یکی از ماه های حرام است. ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است. در استانه ماه محرم به ذکر چند شعر و متن ادبی کوتاه درباره این ماه پرداخته ایم. *چندی گذشت در غم هجران اشک تو پرمی کشید
امکان پایین آمدن آی کیو نوزادان با فلوراید! جدیدترین تحقیقات می گوید در زنان_بارداری که در معرض فلورراید بیشتری هستند احتمال اینکه فرزندانی با آی کیو کمتر متولد کنند بیشتر است. در ادامه بیشتر بخوانید: فلوراید یک ماده معدنی طبیعی موجود در پوسته زمین بوده و به طور گسترده در طبیعت پراکنده است . برخی از مواد غذایی و منابع آب حاوی فلوراید هستند. این
طرز تهیه شله زرد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) طرز تهیه شله زرد را در مطلب زیر ذکر کرده ایم. در ادامه بخوانید: مواد لازم برنج 2 لیوان شکر 5 لیوان گلاب 1 لیوان نمک 1 قاشق چایخوری کره 100 گرم زعفران سائیده 1 قاشق چایخوری خلال بادام 1/2 لیوان پودر پسته و دارچین به
ساکنان خانه های کوچک بخوانند! وقتی صحبت از دکوراسیون خانه های کوچک به میان می آید توجه به هر متر مربع ارزش دارد تا طراحی به گونه ای باشد تا فضا کوچک تر دیده نشود. این پیشنهادها به شما کمک می کند در چیدمان خانه دقت بیشتری به خرج دهید و در مورد هر متر مربع برنامه ریزی دقیق تر داشته باشید. در
کلید ورود هکرها چیست؟ تحقیقی جدید نشان می دهد هکرها از طریق بلوتوث به دستگاه های هوشمند نفوذ کرده و اطلاعات آنها را فاش می کنند. آنها از این طریق طی ۱۰ ثانیه، بدافزاری را در دستگاه ها منتقل می کنند. در ادامه بیشتر بخوانید: طبق یک گزارش جدید چنانچه کاربران بلوتوث تلفن همراه های خود را روشن نگه دارند در
علائم کمبود کلسیم کدامند؟ اصرار همه ما برای مصرف کلسیم در سن رشد کودکان مان برای تقویت وسلامت استخوان ها و دندان هایشان امری بدیهی است، اما در واقع همه ما هر روز نیاز به مصرف مقدار کافی کلسیم برای قوی نگه داشتن بدنمان تا حد ممکن داریم.در مطلب زیر به ذکر برخی علائم کمبود کلسیم در بدن انسان پرداخته ایم.
علل از دست دادن حس بویایی چیست؟ با از دست دادن حس بویایی ( آنوسمی ) ممکن است شما خود را در وضعیت خطرناک قرار دهید به عنوان مثال، بدون توانایی تشخیص بو، شما ممکن است در وضعیت خطرناکی مانند نشت گاز، دود ناشی از آتش و غیره قرار گیرید. در ادامه به ذکر این علل پرداخته ایم. ختلالات طعم و بوی غذا هر
توصیه هایی برای از بین رفتن نفخ شکم نفخ می تواند احساس ناراحتی در شما ایجاد کند و حتی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما شود. چگونه می توانیم نفخ شکم را برطرف کنیم و با چه روش هایی این امر امکانپذیر خواهد بود توصیه های موثر در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم اگر اغلب با این مشکل مواجه
راهکاری برای کمتر غذا خوردن! اگر می خواهید کمتر بخورید،بهتر است حین غذا خوردن ساکت باشید، در این مطلب قصد داریم یکی از روش های جالب برای کمتر غذا خوردن را مطرح کنیم که ممکن است تا به حال نشنیده باشید. در ادامه بیشتر بخوانید: محققان بر اساس یکسری آزمایش ها دریافته اند که اگر هنگام غذا خوردن به صداهای جویدن، و
تبلیغات متنی