
Reda Akbarari ، رئیس سازمان جاده ها و جاده ها ، گفت که اقدامات فناوری این سازمان مانند سیستم های مدیریت جاده در کشور ، پل ها ، ساختمانهای فنی ، شناسایی بزرگراه ها و ایمنی در جاده ها ، جاده های جامع ، تولید داده ها ، سیستم های حمل و نقل هوشمند و حمل و نقل هوشمند سیستم ها ، نقل قول سازمان یافته را در جاده هوشمند منتقل کرده و ایران را از نظر قدرت مهندسی به کشور قوی در منطقه تبدیل کرده است.
اکبر با تأکید بر تصمیم جدی آژانس حمل و نقل و حمل و نقل در زمینه استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی ، از ایجاد یک ساختار جدید و برنامه ریزی برای تقویت توانایی سیستم عامل ها و استفاده از این ابزار در زمینه های مختلف خبر داد.
وی افزود: شبکه جاده ای حدود ۲۰۰۰ کیلومتر جاده ، بیش از ۶۰۰۰ پل ، ساختمان های فنی ، بیش از ۵ کیلومتر از تونل ها و یک خانواده حمل و نقل بزرگ با بیش از ۶۰۰۰ راننده و حدود ۶۰۰۰ حمل و نقل ناوگان ، مسافر و موارد دیگر گسترش می دهد. از ۶۰۰۰ دارایی انسانی در منطقه جاده ، این نشان دهنده تنوع فعالیت های این گروه است که دارای تخصص های بسیاری است.
معاون وزیر راه و توسعه شهری گفت: “توانایی هوش مصنوعی در بهبود و تقویت سیستم ها و فعالیت ها و ارائه خدمات بهتر است.”
با اشاره به فعالیت ها و مدیریت تقریباً ۵ سیستم در موسسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی بزرگ در زمینه های ترافیک ، اجرای قانون ، امنیت و غیره ، توجه: این اطلاعات منبع خوبی برای اجرای داده های استخراج شده است.
اکبراری افزود: “با استفاده از توانایی هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند ، ما به دنبال یک شبکه جاده هوشمند در کشور هستیم و قابلیت همکاری های عالی با مراکز دانشگاهی وجود دارد.”
وی همچنین به خدمات و فعالیتهای سازمان در بخش حمل و نقل اشاره کرد و تأکید کرد: برای ادغام نظارت بر ۶۰۰۰ ناوگان برای حمل و نقل زمینی ، یک برنامه عملیاتی تهیه می شود و به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.
رئیس سازمان جاده ها و حمل و نقل اضافه شده: با توجه به فعالیت بیش از ۶۰۰۰ نیروی فعال در بخش ها و مناطق مختلف سازمان ، از مناطق روستایی گرفته تا مرزها و شبکه های کشور ، اجرای برنامه های آموزشی مختلف و مداوم است یکی از اولویت های این سازمان.
اکبری سرمایه گذاری ، برنامه ریزی و اجرای مدل های مالی را به عنوان اولویت های سازمان جاده ها و حمل و نقل ذکر کرد و مشارکت الکترونیکی را به عنوان یکی از موارد فعالیت در این زمینه تأکید کرد: مراکز دانشگاهی می توانند در ایفای نقش در همکاری صحیح با این سازمان نقش داشته باشند بشر
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های تحمیل شده به منابع اعتباری ، تعریف اولویت ها در اجرای فعالیت ها و خدمات نیز یک مسئله مهم است و اقدامات بزرگ در این زمینه انجام می شود.
لازم به ذکر است که کمیته تخصصی در سازمان جاده ها و حمل و نقل در دانشگاه تهران با مشارکت نخبگان خود در زمینه برنامه های فناوری و سیستم های مدیریت زیرساخت ها برگزار شد.
لازم به ذکر است که حضور سازمان در کنفرانس دوم مهندسی عمران و مهندسی عمران می تواند بستری برای تقویت تعامل بین دانشگاه و صنعت حمل و نقل جاده ای و جاده و اجرای پروژه های مشترک باشد.