
بعدی- Brutalist حماسه درهم تنیده ای از مردان شجاع و بینش های درخشان آنهاست.
به گزارش فرارو، به نقل از نیویورک تایمز، فیلم Brutalist دههها پس از جنگ جهانی دوم اتفاق میافتد. این فیلم جدی و از لحاظ بصری مجلل با ایدههای زیادی بازی میکند که با تنش بین هنر و تجارت شروع میشود. این فیلم عمدتاً روی یک مرد در یک مکان متمرکز است، اما دغدغه های آن شامل همه چیز از آرمان شهر گرفته تا وحشی گری، میل، مرگ، ظاهر، جوهر، مهاجرت، جذب، وعده ها و خطرات مدرنیته است.
بیشتر فیلم برشی از واقعیت را ارائه می دهد و به زیبایی شناسی معماری وفادار است. همانطور که از نام فیلم پیداست. این فیلم حول یک سری از تضادهای آشکار ساخته شده است، از جمله آنهایی که توسط قهرمان آن، لازلو توث (آدرین برودی) خلق شده است. یک معمار مجارستانی که به عنوان پناهنده به جزیره الیس می رسد، به زودی راهی فیلادلفیا می شود، جایی که در میان ارواح گذشته استعماری آمریکا پناهگاهی پیچیده پیدا می کند.
لازلو در آنجا هیجان آمریکای پس از جنگ را تجربه می کند، اما شکست های زیادی را تجربه می کند. کسی که تنها و رها شده بی خانمان و وابسته می شود. او همچنان جاه طلب است و به نتایج بزرگی دست می یابد. The Brutalist به کارگردانی بردی کوربت یک درام دورهمی با جاه طلبی های تاریخی است. برای لازلو که در فقر به ایالات متحده آمد، تاریخ تبدیل به یک زوج شد.
حداقل او در آمریکا خانواده دارد. در حالی که در فیلادلفیا است، با پسر عموی خود آتیلا (الساندرو نیوولا) آشنا می شود که با همسر زیبای کاتولیک خود، آدری (اما لرد) زندگی می کند و یک تجارت مبلمان را اداره می کند که او میلر و پسران می نامد.
بلافاصله پس از ورود لازلو، او شروع به طراحی مبلمان جدید برای Miller & Sons کرد تا جایگزین قطعات سنگین و سبک استعماری Revival شود. اولین قطعه او، یک صندلی کنسول با قاب فلزی لوله ای، شبیه چیزی است که توسط معمار و طراح مجارستانی الاصل مارسل بروئر خلق شده است. ظاهرا بروئر گفته است که برای ساختن اولین صندلی خود از دوچرخه الهام گرفته است.
او به لازلو و خلاقیت هایش مشکوک است، شاید حتی شک دارد. کوربت که با مونا فستولد فیلمنامه را نوشته است، نمی تواند واکنش آدری را کاملا توضیح دهد. او تا حد زیادی به بروتالیست میپیوندد، ایدهها و معانی را در خاطرات و اعترافات شخصی زمزمه میکند، اما همچنین اجازه میدهد که مضامین بزرگترش در کنشها و نگاههای سخت و سرد ظاهر شوند. اگرچه آدری هرگز آشکارا نمی گوید که چرا لازلو را دوست ندارد، اما مجبور نیست. او خانواده است، بنابراین با او با مهربانی رفتار می کند.
یکی از اولین تصاویر در Cruel یک عکس معکوس از مجسمه آزادی است، یک زاویه گیج کننده که نمایانگر دیدگاه واقعی لازلو است که از اعماق تاریک کشتی حامل او بیرون می آید. بدون در نظر گرفتن وقفه ۱۵ دقیقه ای فهرست شده روی صفحه، فیلم Brutalist سه ساعت و ۲۰ دقیقه اجرا می شود. (فیلم هرگز طولانی نیست، اما استراحت پذیرفته می شود؛ فیلم های طولانی تر باید باشند!) Brutalist برای پرت کردن تمرکز طراحی نشده است. همانقدر که دوره کاری لازلو در فروشگاه مبلمان کوتاه مدت است، رابطه او با آدری راه حلی آسان برای رابطه پیچیده تر او با حامی ثروتمندش، هریسون لی ون بورن پدر است. لازلو همچنین تنها دوست واقعی خود را زمانی که با غریبه دیگری به نام گوردون (ایزاک د بانکول) در آشپزخانه ملاقات می کند، پیدا می کند. هریسون با خشم خشمگین، جیغ و طوفان وارد داستان می شود و بلافاصله فیلم Brutalist را به فیلمی هیجان انگیز تبدیل می کند. او یک صنعتگر بود و در سال های جنگ ثروت زیادی به دست آورد.
لازلو صرفاً عبارات را نقد نمی کند یا مشاهدات تصادفی انجام نمی دهد، بلکه یک احساس زیباشناختی، یک فلسفه و یک جهان بینی را بیان می کند. هریسون این جهان بینی را درک نمی کند، اما به عنوان یک سرمایه دار موفق، ارزش لازلو را وسیله ای برای رسیدن به هدف می داند. او به لازلو پول می دهد، وقتش را می خرد، او را می خرد.
در سرتاسر فیلم بروتالیست، کوربت به ایدهها، تاریخ و مبانی فکری فیلم اشارههای روشنی دارد. لازلو در باهاوس، یک مدرسه هنری آلمانی تحصیل کرد که در آن فرم کارکرد خود را انجام داد و هنرمندان و معمارانی مانند بروئر، کاندینسکی و میس ون در روهه را به خود جذب کرد. داستان لازلو از زمان ورودش به ایالات متحده، سفر او از دنیای قدیم به دنیای جدید، از فاشیسم به سرمایه داری و از وحشت تا خنده را نشان می دهد. این فیلم قرن آمریکایی و آنچه را که نشان می دهد را در بر می گیرد، بنابراین جای تعجب نیست که این فیلم درباره شخصیت شرور آن است!