برنا دی ۶, ۱۴۰۳

تبلیغات بنری

از آنجایی که هوش مصنوعی «می داند» انسان نیست و فقط یک سیستم کامپیوتری است، خود را در تجسمی عینی شبیه انسان ساخته است.

به گزارش ایرنا، هوش مصنوعی تصویر خود را با ترکیبی از چهره ۴۰ هنرمند که سلفی های آنها در اینترنت موجود است، ترسیم کرد.

این آزمایش توسط شرکت بیمه هیسکوکس مطابق با برنامه آینده هنر و هوش مصنوعی انجام شد. این گزارش به تاثیر هوش مصنوعی در دنیای هنر و معضل اخلاقی پیرامون هنر، از جمله موضوع کپی رایت می پردازد.

برای روشن شدن این بی عدالتی احتمالی و نقض حقوق، این شرکت بیمه این آزمایش را انجام داد و سپس تمام ۴۰ هنرمندی که از چهره آنها استفاده شده بود را جبران کرد.

از آنجایی که تصاویر هوش مصنوعی توانایی خلق آثار جدید بر اساس مهارت های هنرمندان دوره های مختلف را توسعه می دهند، این اثر می تواند ترکیبی از آثار داوینچی تا بنکسی باشد.

دلیل علاقه هیسکوکس به این موضوع این است که بیشتر آثار توسط هوش مصنوعی بدون پرداخت حق چاپ و حتی بدون اجازه صاحبان استفاده می شود.

۷۷ درصد از مجموعه داران هنر و ۷۸ درصد از هنردوستان گفته اند که هنرمندان باید به خاطر استفاده از هوش مصنوعی در آثارشان به طور عادلانه غرامت دریافت کنند.

هیسکوکس دریافت که بیش از یک سوم (۳۷٪) از مجموعه داران آثار هنری نگران استفاده غیرمجاز از آثار هنرمندان هستند.

استفاده از هوش مصنوعی در هنر مرز جدیدی را برای بازار هنر ایجاد کرده است و هم تهدید و هم فرصت را نشان می دهد. استفاده از فناوری پیشرفته می‌تواند نوآورانه باشد، اما هنوز چالش‌هایی در صنعت وجود دارد که به شفافیت و جبران خسارت وارد می‌شود.

مسئله یادگیری هوش مصنوعی و جذب هنر انسانی و خلق هنر جدید به خودی خود مشکلی نیست، اما تا زمانی که این کار به صورت اخلاقی، شفاف و منصفانه انجام شود.

این گزارش همچنین تمایل زیادی در میان مجموعه‌داران هنر (۸۲%) و علاقه‌مندان به هنر (۷۶%) برای تمایز واضح بین هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط انسان نشان داد.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری fararu

گذاشتن دیدگاه