
خانواده کوپه سری GT 911 در میان بهترین خودروهای اسپرت دنیا قرار دارند. این مدل های محبوب هر بار با نمایش بهترین مهندسی از شرکت های دیگر، به معیاری برای سایر خودروسازان در بسیاری از زمینه ها مانند عملکرد، دقت و کیفیت تبدیل شده اند.
به گزارش خبرآنلاین؛ نسخه ۹۹۷ پورشه 911GT3 نیز یکی از این مدل های موفق به حساب می آمد و اکنون بازار دست دوم خوبی دارد، اما فروش این نسخه به خصوص آسان نیست. چرا ممکن است بپرسید؟ چون قیمتش ۲ میلیون تومنه! بله ۲ میلیون تومان
حال ممکن است بپرسید که این 911GT3 با پرداخت چند میلیون دلاری چه امکانات ویژه و خاصی را در اختیار راننده قرار می دهد؟ این خودرو با وجود ۱۷ سال عمر، تنها ۲۵۶۲۵ کیلومتر مسافت را طی کرده و در شرایط عالی و بدون مشکل مکانیکی و الکترونیکی نگهداری شده است.
اما تمیز بودن خودرو دلیل کافی برای قیمت بالای آن نیست. متاسفانه حتی موتور آن استاندارد است. پس چرا کسی پرداخت ۲ میلیون دلار را توجیه می کند؟
پاسخ این سوال به بدن بیرونی باز می گردد. جایی که ریچارد اورلینسکی مجسمهساز فرانسوی و هنرمند نئوپاپ هنر خود را به نمایش گذاشت. او ۵۰۰ ساعت روی طراحی منحصر به فرد این بدنه 911GT3، بیش از ۱۰ لایه رنگ خاکستری و ۱۱ لایه رنگ زرد صرف کرد. الگوهای طراحی بدنه بر اساس طرح های قبلی این هنرمند اروپایی و امضای شخصی وی نیز در قسمت عقب خودرو حک شده است.
متأسفانه برای خریدارانی که با اورلیسنکو آشنایی ندارند و منتظر بروزرسانی های فنی این خودرو هستند، گزینه های زیادی وجود ندارد، زیرا این خودرو از هیچ گونه ارتقای مکانیکی و موتوری بی بهره بوده و مانند تمامی نسخه های معمولی 911GT3، مجهز به با موتور ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر مستقیم، ۴۱۵ اسب بخار قدرت دارد. تمامی اجزای شاسی و سیستم تعلیق خودرو استاندارد هستند و چیزی فراتر از قابلیت های مدل معمولی GT3 به راننده ارائه نمی دهند.